Eline De Munck
Founder Odette Lunettes
stage 2
10:10

Eline De Munck is er als founder van het brillenmerk Odette Lunettes van overtuigd dat je outfit pas helemaal af is met de juiste bril als accessoire. Ze brengt een opmerkelijk en inspirerend verhaal over vaak vallen en altijd weer opstaan, over de noodzaak van een frisse kijk en over ondernemerschap 2.0.

Originele ontwerpen, technisch vakmanschap, exclusieve maar betaalbare monturen, en een creatieve marketing: dat zijn de vier pijlers van het verhaal achter Odette Lunettes. Ook strategisch denken en toch ruimte laten voor impulsiviteit, is een geheim recept achter het kwalitatief merk dat ook internationaal scoort.

Eline slaagde erin om op twee jaar tijd nieuw leven te brengen in de soms wat saaie brillenwereld. En dat alleen met eigen spaarcenten en zonder investeerders. Haar avontuur wordt gekenmerkt door passie, creativiteit en gedrevenheid.

Eline De Munck
Wouter Torfs
CEO Schoenen Torfs
stage 2
10:35

Als we het hebben over pro-ondernemers, dan denken wij meteen aan Wouter Torfs. Hij stamt dan ook uit een écht ondernemersnest: zijn grootouders legden net na de Tweede Wereldoorlog de basis van de schoenwinkelketen zoals we die vandaag kennen. Wouter, die aanvankelijk niet in het familiebedrijf wou stappen, waagde uiteindelijk toch de sprong op zijn 28e.

Hij begint als assistent van de CEO, maar begint zich pas echt goed in zijn rol te voelen wanneer hij zelf de werkvloer opgaat en schoenen verkoopt. Hij leert er wat klanten belangrijk vinden en neemt dit tot op vandaag nog mee in de strategie van het bedrijf.

Wanneer in de jaren tachtig schoenendiscounters beginnen op te duiken, gebruikt hij klantgerichtheid zelfs als unique selling proposition. Daarnaast ontwikkelt hij een verfrissende visie op leiderschap: de nieuwe leider wil niet controleren, maar inspireren. Een visie die hem duidelijk geen windeieren legde: Torfs werd al zeven keer uitgeroepen tot Beste Werkgever.

Benieuwd naar zijn pro-tips? Hij geeft ze allemaal mee tijdens zijn keynote!

Wouter Torfs
Thierry Geerts
CEO Google België
stage 2
11:00

Thierry Geerts is CEO van Google België, auteur van Digitalis, en bovendien fervent techno-optimist. Hij brengt een krachtig pleidooi voor meer digitale visie en goesting bij zowel bedrijven als overheden. 

De digitale revolutie heeft immense maatschappelijke, culturele en economische implicaties, en stelt ons voor grote uitdagingen. Tegelijkertijd biedt die vooruitgang bedrijven unieke kansen om zichzelf heruit te vinden, efficiënter te werken en slimmer te ondernemen. 

En waarom zou België, in het verleden aan de spits van de industriële en computerrevolutie, niet de pionier in die digitale revolutie kunnen zijn? Als ons land de digitale trein niet wil missen, heeft het alvast behoefte aan inspirerende en ambitieuze projecten. Thierry Geerts zet met Digitalis alvast de bakens uit. 

Thierry Geerts
Jürgen Ingels
Serial Entrepreneur
stage 2
11:30

Bij het grote publiek is Jürgen Ingels voornamelijk bekend van het tv-programma Leeuwenkuil op VIER waarin hij als investeerder op zoek gaat naar een gouden idee, een innovatieve geest of waanzinnige ambities.

Zijn sporen heeft hij echter al langer verdiend: hij is  founder van Clear2Pay, een toonaangevend bedrijf in betaaltechnologie. Onder zijn leiding groeide het bedrijf uit tot één van de wereldleiders in betalingssoftware met meer dan 1.200 werknemers in 14 landen. In 2014 verkocht hij het bedrijf aan FIS. Sinds de verkoop van Clear2Pay is Jürgen co-founder van Smartfin Capital, B-Hive, Scale-Ups.eu en The Glue. Hij bekleedt ook bestuursfuncties bij verschillende technologiebedrijven.

Als scale-up ervaringsdeskundige vertelt Jürgen in zijn keynote “lessons learned in scaling your business” wat de do’s & don’ts zijn om een bedrijf succesvol te laten groeien.

Jürgen Ingels
Jeroen De Wit
CEO Teamleader
stage 2
16:10

Jeroen De Wit is CEO en co-founder van Teamleader, een Belgische scale-up die het werk van kmo’s makkelijker maakt door hen een all-in-one software aan te bieden voor het beheer van klanten, facturen en projecten. Het idee? Kmo's en start-ups helpen om professioneel, efficiënt en effectief te werken. 

Zijn LinkedIn vermeldt slechts 1 bedrijf sinds 2012, maar die 6 jaar staan ​​gelijk aan een levenslange ervaring: de eerste werving, de eerste factuur, de eerste investering ... Snelle groei, inclusief groeipijnen, euforie en alles daar tussenin; Jeroen groeide van student-ondernemer tot oprichter, van ondernemer tot CEO.

Naar goede gewoonte neemt Jeroen de slotkeynote voor zijn rekening. Hij zal daarin onder andere vertellen hoe Teamleader je ook in de toekomst zal blijven helpen om te werken like a pro. Iets om naar uit te kijken dus!

Jeroen De Wit